Pelle Sonne Lohmann
-
-
- Djævelens trækspil
- "Visuelt er Djævlens trækspil uovertruffen, og det er en udsøgt fornøjelse at se, hvordan der dvæles ved de overvældende landskaber i perfekt afstemte billeder."
4
- I morgen da krigen brød ud
- "...tæller absolut hæderlige actionsekvenser, og fremdriften i handlingen opererer på et tilfredsstillende niveau... Det er imidlertid brandærgerligt, at man ikke kommer lidt længere ind under huden på karaktererne..."
3
- Max Pinlig 2 - sidste skrig
- "Historien, der indledningsvist besidder et friskt tempo, træder en smule vande under dele af højskole-opholdet, men heldigvis genfindes momentum mod slutningen, hvor masker falder og sandheder siges."
3
- De kaldte hende Sarah
- " I perioder er oplevelsen hård og knugende, men oplivende passager og opmuntrende billeder fra nutiden indgyder tro og håb på positive tidender i en ellers ubarmhjertig verden skåret i skæve skæbner og uafrystelige traumer."
4
- I Am Number Four
- "...stjæler med arme og ben fra alskens beslægtede film og er således alt andet end original eller bare selvstændig – det er lidt som at se Twilight med aliens..."
3
- SuperClásico
- "SuperClásico er fin nok – den er flot og velspillet, men ikke videre vedkommende."
3
- Mine eftermiddage med Margueritte
- "Det er en bedrift, at det er lykkedes Jean Becker at få fremelsket denne magiske og helt eventyrlige stemning, der vitterligt indhyller løjerne i den solbeskinnede franske landsby."
4
- The Tourist
- "Problemet med The Tourist er først som sidst, at filmen simpelthen ikke slår tilstrækkeligt med gnister – ikke en eneste tangent er trykket helt i bund, og resultatet er en utroværdig strimmel af en film, der forsømmer at benytte sig af bare lidt raffinerede virkemidler..."
2
- Oceans
- "Oceans er en overvældende og absolut seværdig film, men den er ikke optimalt sammenstrikket – først med en halv time igen bliver den moraliserende, og det forvirrer, at filmen først så sent tager en belærende drejning."
4
- Miral
- " De stærkt bevægende scener står i kø i filmen, der på den ene side er et fornemt vævet tæppe, men som på den anden side er lidt for fragmentarisk klippet og konstrueret."
3