Kim Skotte
-
-
- Lucy
- "...er alternativ action med lige præcis eftertanker nok til at have alibiet i orden."
3
- Hercules - 3D
- "Men kan man lade være med at tage noget som helst i denne film den mindste smule alvorligt, er 'Hercules' et underholdende tærskeværk, hvor en regulært intens Rufus Sewell får plads til at lyse op blandt olmt brølende muskelbundter og væne møer."
3
- Hercules - 2D
- "Men kan man lade være med at tage noget som helst i denne film den mindste smule alvorligt, er 'Hercules' et underholdende tærskeværk, hvor en regulært intens Rufus Sewell får plads til at lyse op blandt olmt brølende muskelbundter og væne møer."
3
- Det andet liv
- "...har flere gode scener og mindeværdige replikker og smarte detaljer som en splitscreen, der opløser sig selv i mødet mellem to mennesker. Men også hampre klicheer."
3
- Abernes Planet: Revolutionen - 3 D
- "... selv om filmen denne gang hverken har overraskelsen på sin side eller James Franco på rollelisten, er den en både spændende og vellavet fortsættelse, hvor man igen må lade sig fascinere af den fantastisk livagtige primat-action og af Andy Serkis’ særlige og sælsomme talent for at spille stort skuespil totalt formummet."
4
- Abernes Planet: Revolutionen - 2 D
- "... selv om filmen denne gang hverken har overraskelsen på sin side eller James Franco på rollelisten, er den en både spændende og vellavet fortsættelse, hvor man igen må lade sig fascinere af den fantastisk livagtige primat-action og af Andy Serkis’ særlige og sælsomme talent for at spille stort skuespil totalt formummet."
4
- Et hus i Marokko
- "...en traditionel sædekomedie uden de store filmiske dikkedarer, men velduftende og engagerende og på sin egen lavpraktiske måde mere alvorlig i sine konflikter end dens egen tilbagelænede hyggestil officielt vil være ved."
4
- Kraftidioten
- "UD OVER at være en ganske forrygende gangsterkomedie og en veloplagt variant af den kendte historie om ' en mand ser rødt' tilsat fornem fjeldfotografering er ' Kraftidioten' også en virkelig sjov satire over Norge."
5
- Lev stærkt
- "Uden at have samme skarphed har ' Lev stærkt' noget af den samme påtrængende realisme som 'Råzone', men bollet op med en solid portion Hollywood-bevidsthed og forudsigelig casting."
3
- Transcendence
- "Skal man lave en film, der begavet og spændende fortæller om trusler og potentiale i udviklingen af kunstig intelligens, skal man ikke bare holde tungen lige i munden, men også gerne selv udvise knivskarp intelligens. I 'Transcendence' står det desværre ret hurtigt klart, at det er effekterne og ikke intelligensen, der skal trække læsset."
2
- Labor Day
- "Reitman har med 'Juno' og ' Up In The Air' vist, at han kan skabe helstøbte film, når han behandler tunge emner med let hånd. I den demonstrativt dramatiske 'Labor Day' savner Reitman sin egen lette hånd. Når filmen trods sine uløste problemer alligevel er indtagende, er det ene og alene, fordi Reitman så åbenlyst har hjertet med."
4
- Når dyrene drømmer
- "... en velgørende gådefuld film, der er mere beslægtet med myten end med det rene gys og gru."
4
- En flænge i himlen
- "Selv om det aldrig bliver rigtig ubehageligt skildret, gør ’En flænge i himlen’ en hæderlig indsats for at bekæmpe tabuer omkring kræft, mens den trækker i smilebåndet og griber om hjertet."
3
- Frank
- "'Frank' undgår at miste sin uskyld til parodien, selvom historien er aparte."
4
- The Double
- "Richard Ayoade, som debuterede lovende med ' Submarine' i 2010, følger op med en film, som til at begynde med tager sig noget trangbrystet ud, men ikke mindst takket være Eisenberg udvikler sig til en kulsort tragikomedie."
4
- Våbensmuglingen
- "...er spændende som en kriminalfilm, men i bestræbelsen på at sikre den narrative fremdrift har man nedtonet baggrundsstof, der kunne have sikret dramaet mere menneskelig fylde."
4
- A Million Ways to Die in the West
- "...en slags standupforestilling om Det Vilde Vesten, hvor stort og småt parodieres pertentligt fra A-Z. En del jokes er sjove nok, men meget skraber bunden..."
2
- The Salvation
- "Det er sin sag at få kliche-klaveret til at spille så stemt, som det sker i 'The Salvation'. Bagsiden er, at de spæde tiltag til at fortælle en original historie og skabe figurer med en smule dybde bliver ved tiltagene."
4
- Grace of Monaco
- "Når man skal indleve sig i Grace Kellys skæbne er der simpelthen ikke noget at hænge sin hat på, og Nicole Kidman ser ud til at befinde sig i et tilsvarende dilemma."
2
- Selv i de bedste hjem
- "Det er Ozon, når han er mest raffineret, flabet og underholdende i sin leg med melodramaet."
5
- Venus i pels
- "... en veloplagt sædekomisk udveksling med to skuespillere i hopla. Men efter en time skal spilfægteriet afvikles, og skruen strammes, og så bliver det med tungt trav og teatertorden."
3
- Heli
- "En æstetisk stramt styret realisme, hvor hver eneste scene synes defineret med mesterfotografens klare blik, giver dramaets pågående autenticitet en afgørende filmkunstnerisk dimension."
5
- 3 Days to Kill
- "Det forsonende element i den sammenrodede '3 Days to Kill' er Kevin Costners genopstandelse i rollen som dødssyg agentfar. I en film, der desværre også er ret dødssyg."
2
- Pompeji
- "Subtil er 'Pompeji' da heller ikke. Til gengæld er den visuelt medrivende i sin hårdnakkede ambition om at få den 2.000 år gamle naturkatastrofe til at fremstå som alle katastrofers moder."
3
- The Other Woman
- "...ikke bare en sjov femiversion af mandehørmen fra ' Tømmermænd i Thailand', men en profetisk fortælling om tøser, der nu er så stærke, at hankønnet kan have kurs mod Historiens losseplads."
4
- Gensynet
- "Anna Odells film er en skræmmende fremstilling af fortrængningsmekanismer og en hjerteskærende fortælling om den snigende lyst til at blive til ingen, som forfølger det offer, der indoptager sine plageånders blik i sit eget selvbillede."
5
- A Thousand Times Good Night
- "Stor ros til Binoche, der troværdigt træder ind i rollen som ' kanonfotografen' Rebecca, og ros til en film, der ikke postulerer lette løsninger, men ikke helt finder løsningen på sit eget dramaturgiske problem."
3
- The Selfish Giant
- "Clio Barnard har en kreativ, begavet og subtil måde at arbejde med eventyrmetaforerne på. Barnards baggrund som dokumentarfilminstruktør sikrer optimal realisme i det barske eventyr."
5
- Frygtens pris
- "...en medrivende og fysisk pågående spændingsfilm om fire desperate mænd strandet i en hård verden, hvor kun det vildeste gamble kan udfri dem."
5
- En du elsker
- "...fungerer solidt som begavet mainstreamunderholdning. Der er dybde og varme i fotografen Laust Trier Mørks arbejde, og Pernille Fischer Christensen er en instruktør, der kan kunsten at arbejde smidigt og muskuløst med følelser uden at falde for fristelsen til at lade dem være alene om at bestemme farten."
4
- Brick Mansions
- "Besson har kreeret et manuskript, hvor der ikke er nogen grænse for handlingsmæssige urimeligheder og dumsmarte replikker."
1
- Det store stilehæfte - Krigsdagbogen
- "... hører til de mere interessante nye film om Anden Verdenskrig. En både realistisk og allegorisk fortælling om, hvad krig gør ved mennesket."
4
- Vådområder
- "En smerte i røven er bogstavelig talt den eneste smerte, filmen overbevisende viderebringer."
2
- Mig ejer ingen
- "Persbrandt er helt formidabel i en film, der uden ham blot ville have været et solidt stykke sympatisk svensk socialrealisme."
4
- Noa - 3 D
- "I en film, som vil have bibelhistorien til at konkurrere med både superhelte og ' Hunger Games', lykkes det faktisk at fastholde nysgerrigheden uden for mange ufrivillige grin."
4
- Noa
- "I en film, som vil have bibelhistorien til at konkurrere med både superhelte og ' Hunger Games', lykkes det faktisk at fastholde nysgerrigheden uden for mange ufrivillige grin."
4
- Guld
- "Filmens indre og ydre spænding forløses i skikkelse af Nina Hoss, der også var så fremragende i 'Barbara'. En western om dramaets glemte aktører."
4
- Dual
- "... en film, hvor de fine små momenter holder sammen på en historie, der i realiteten burde være for lille til at holde dampen oppe i 100 minutter. Men det går, og det går endda så godt, at filmen efterlader et lille stik i hjertet."
3
- The Grand Budapest Hotel
- "Går man med på spøgen og træder ind i Wes Andersons scenografi, venter der også denne gang en skøn og generøs oplevelse."
5
- Need for Speed
- "Plottet har flere huller end en grusvej sidst på vinteren. Alligevel formår filmen at vare 2 timer og 10 minutter inden kulminationen på Highway 1. På det tidspunkt er man næsten imponeret over, at man kan køre så længe med speederen i bund uden at komme ud af stedet."
2
- Monica Z
- "Man får et godt indtryk af Zetterlunds stædighed, livskraft og godt skjulte grundangst, men knap så meget indtryk af de kunstneriske drivkræfter. Men inden for disse begrænsninger lykkes det for Per Fly at lave en film, der er interessant, sober og regulært bevægende."
4
- The Referee
- "Stilsikker fjas og lommefilosofi med knopperne forrest lyder dog sjovere på papiret, end det er på lærredet."
2
- Saving Mr. Banks
- "Egentlig ligner ’Saving Mr. Banks’ ikke en film, der kan forløse denne kompleksitet. Når det alligevel går strygende, er det, fordi Emma Thompson er helt forrygende som P.L. Travers."
4
- Out of the Furnace
- "Skuespil og miljøtegning er fine. Især er Bale god. Men det store billede bliver svigtet til fordel for et banalt slutspil, og så fuser det hele lidt ud for ’Crazy Heart’-instruktøren Scott Cooper trods et spændende oplæg."
3
- 300: Rise of an Empire - 3 D
- "Man kan forherlige vold på mange måder. '300' gør det på sin egen svulstige og proteinberigede demokratiske måde. Voldsomt blæret og grumme monotont."
2
- 300: Rise of an Empire - 2 D
- "Man kan forherlige vold på mange måder. '300' gør det på sin egen svulstige og proteinberigede demokratiske måde. Voldsomt blæret og grumme monotont."
2
- Bluebird
- "...en fin lille amerikansk provinsskildring med både film-og menneskehjertet på det rette sted."
4