Jacob Wendt Jensen
-
-
- Kiss of the Dragon
- "Der er mange gode kung-fu inspirerede slåskampe. Lad mig blot nævne, at forløbet i begyndelsen af filmen, hvor Jet Li flygter ud fra et hotel fyldt med politifolk stadig får mig til at fægte med armene nogle timer efter endt biograftur."
4
- Jolly Roger
- Efter at have set Spang Olsens sørøverfilm sidder man nemlig og er alvorligt delt i (mindst) to stykker. På den ene side fortjener de mange gode idéer og sære indfald indtil flere skulderklap, men på den anden side er de mange begivenheder smidt på filmstrimlen i vilkårlig rækkefølge."
3
- Traffic
- "For en sjælden gangs skyld kan man sige om en film, at to og en halv time er for lidt. Tiden flyver af sted samtidig med at man sidder og spekulerer som en gal på, hvordan narkotikaproblemet skal tackles fremover."
5
- Jalla! Jalla!
- "Hele filmen bygger op til en svært svulstig konflikt, der fiser ud i en overordentlig velarrangeret happy-end."
3
- The Fast and The Furious
- "Vroom. Vroom. Vrooooooom. Meget mere er der ikke under motorhjelmen i amerikansk box-office succes."
2
- Mænd af ære
- "Brashears kamp for at blive uddannet dykker er netop belagt med en stribe manddomsprøver, hvilket betyder at filmen næppe finder et kvindeligt publikum, mens en del militærfascinerede yngre mænd vil gå ud af biografen et par centimeter højere."
4
- Dommedag nu
- "Verdens bedste krigsfilm - nu i en 50 min. længere director´s cut, som gør den endnu bedre"
6
- En sang for Martin
- "En historie vi alle kan have godt af at se. Bare som en reminder om at vi ligeså godt kan leve vores liv 100 pct. nu, for tæppet kan blive trukket væk i morgen."
5
- Moulin Rouge
- Der er ikke en lattermuskel uberørt, da McGregor deklarerer sin kærlighed til Nicole i det såkaldte `Love Medley´, hvor linier fra alle tiders bedste kærlighedssange danner et forbavsende rørende hele."
5
- The Mexican
- "Gore Verbinski prøver med tre twistede typer i centrum for løjerne at lege lidt med eventyrgenren. En klodsmajor (Pitt), en hystade (Roberts) og en homoseksuel mafiahåndlanger (Gandolfini) er fine opfindelser, men kun Gandolfini får bredt sin rolle så meget ud, at han finder sin plads i fortællingen."
3
- Malena
- "Italiens mest kendte nulevende filminstruktør har helt åbenlyst erkendt sit talent - og dermed også sine ret store begrænsninger. En nostalgisk rammefortælling som afsæt for et romantiseret barndomsbillede, der er smurt ind i en tyktflydende nostalgisk sovs."
4
- 101 Reykjavík
- "Selv om Baltasar Kormakus drysser en stribe gode grin ud over hele filmen, så trætter det midtvejs, at der ikke er tegn på nogen udvikling hos hylet Hlynur. Fint nok. Han er flegmatisk, ugidelig og kejtet og dermed mildt morsom, men han er egentlig ikke særlig sympatisk. Og derfor mangler man simpelthen nogen at holde med."
4
- Ratcatcher
- "Ramsay kapsler sin film ind i et par vildledende drømmeagtige sekvenser, der står i en forstyrrende kontrast til socialrealismen som dominerer hele filmen."
3
- The Yards
- "Miljøbeskrivelsen er uovertruffen i endnu en dramatisk fortælling fra James Grays elskede New York. En sjælden film der ringer ægte på alle planer og hvis univers man bare lader sig rive med i. Intet ringer falsk og man spørger sig selv, hvorfor ikke flere film så naturlige og realistiske."
5
- Enken fra Saint-Pierre
- "Hovedpersonerne er lidt for moderne i deres tankesæt og handlinger til at være helt troværdig for årene 1849 og 1850 og dermed har Patrice Leconte svært ved at røre os, som den fatale historie ellers er designet til at gøre. Alligevel et stort bravo til fabelagtige skuespillere og en konsekvent kuldslået fotografering"
4
- Chocolat
- "...blandt de gode ting på biograflærredet ligenu er "Chocolat". Se den, spis den og få varmen i en kold tid."
4