Henrik Queitsch
-
-
- About Time
- "Når man nu rent faktisk har fået en god idé, er det da forbandet ikke at bruge den til mere."
2
- 2 Guns
- "...selv om man indledningsvis er ganske godt underholdt af den ferme udførelse ( og Washingtons karakter), så udebliver kemien mellem de to billetsælgere og forudsigeligheden bliver derfor noget trættende i længden."
3
- Sepideh - drømmen om stjernerne
- "... ikke blot en film om en sær pige i fremmede omgivelser, men også et rørende og mere alment billede af en ung kvinde i grænselandet mellem barndom og voksenlivet ..."
4
- Antboy
- "... desværre står resultatet ikke helt mål med ambitionerne."
3
- Kvinden i buret
- "Vi er kvalitetsmæssigt mere ovre i afdelingen for seværdige franchises som svenske Beck og Wallander end egentlig original filmkunst. Men derfor glæder man sig alligevel til at følge næste sag med Mørck og Assad. Gerne med lidt mere tyngde på 'modstanderen' næste gang."
4
- Runner, Runner
- "Der er potentiale til høj underholdningsværdi her, men ' Runner Runner' fiser desværre ud i fladtrådte rutiner og forudsigeligheder fra hylden med gennemsnits-action."
3
- Diana
- "Naomi Watts spiller med nogenlunde samme troværdighed som en billig paryk."
2
- Spise sove dø
- "... for stillestående til for alvor at krybe ind under huden på en. En trist film om en række triste skæbner i nogle lige så triste omgivelser."
3
- White House Down
- "... så idiotisk fantasiløs, at man nærmest tror, det er løgn."
2
- The Butler
- "Det er og bliver en klodset konstruktion, som vralter stivbenet og sært altmodisch derudad, mens vi får serveret pointerne i overskriftsform, så selv den sløjeste gymnasieelev kan være med ..."
3
- Nattens dæmoner
- "...er på ingen måde banebrydende filmkunst, men som genre-film er den svær at sætte en finger på. Den holder, hvad den lover - det vil sige at skræmme livet af dig i små to timer - hverken mere eller mindre."
4
- Smølferne 2 - 3 D
- "...skinger tortur for enhver, der har passeret de syv-otte år. Poderne vil sikkert plage fra nu af, til de får deres vilje, men giver du efter, hænger du også på treeren..."
1
- Smølferne 2 - 2 D
- "...skinger tortur for enhver, der har passeret de syv-otte år. Poderne vil sikkert plage fra nu af, til de får deres vilje, men giver du efter, hænger du også på treeren..."
1
- Pain & Gain
- "Her er intet andet at hente end svælgen i smerte. Om det så kvalificerer som en nydelse må være op til den enkelte."
2
- Den store skønhed
- "...et fabulerende og fascinerende ærke-italiensk billeddigt, hvis ætsende sarkasme går hånd i hånd med den bjergtagende billedside. Sjældent har intetheden taget sig så godt ud."
5
- Jobs
- "Der er mange ting at glæde sig over, ikke mindst tidsbillederne og som sagt Kutchers præstation, men også en del frustrationsmomenter. Ikke mindst de konsekvent underfrankerede bifigurer samt en del løse ender, der giver én indtrykket af, at 'Jobs' er klippet lidt klodset sammen fra en oprindeligt endnu længere film."
4
- Spies & Glistrup
- "...i det hele taget må man sige, at avantgardisten Christoffer Boe har taget springet over i mainstreamgenren ualmindelig lydefrit uden at sætte sin æstetik over styr. Men også uden at slippe den indbyggede distance til stoffet, der fra starten har været hans særkende. På godt og ondt."
4
- Kick-Ass 2
- "Der er adskillige enkeltstående, sjove scener undervejs, men som helhed er historien simpelt hen for tynd og usammenhængende til at fænge, hvilket hverken kvindelige, russiske bodybuildere eller anstrengende metajokes kan dække over. Ligesom det heller ikke lykkes at få ordinære teenagetrængsler til at spille sammen med action-elementerne."
3
- Samsara
- "...det bliver ærlig talt også lidt trættende i længden, som sådan en slags National Geographic-pornografi. Medmindre det kommer som den helt store overraskelse, at Jorden er et fantastisk sted, og vi er godt i gang med at fucke det hele godt og grundigt op. Men flot er det. Det kan ingen tage fra dem."
4
- One Direction: This is Us
- "Musikken spiller - bortset fra mange og lange koncertsekvenser - også en besynderligt fraværende rolle i dette portræt. Den adresseres bortset fra en enkelt, ultrakort scene overhovedet ikke."
3
- The Heat
- "...Bullock tager desværre den anonyme og stive del af sin figur lidt for pålydende.
Hun burde måske snart indse, at komikken ikke falder hende naturligt."
2
- Paranoia
- "Eneste forsonende element er veteranerne Gary Oldman og Harrison Ford, der gør alt, hvad de kan med deres tyndt skitserede roller som de to uforsonlige konkurrenter. De to stjerner går udelukkende til dem."
2
- Before Midnight
- "En eminent, lille film om de virkelig store ting her i livet. Uden en eneste specialeffekt og hvor de eneste eksplosioner er af den følelsesmæssige slags."
5
- Familien Miller ... langt over grænsen
- "...bare rolig - det er kun på overfladen, filmen synes, at potrygning og tilfældig sex med fremmede er o. k. Under løjerne ligger der selvfølgelig et kernesundt fundament af stabile, amerikanske middelklasse-normer."
2
- Won't Back Down
- "Trivialiteterne og banaliteterne står i kø her i den desværre umanerligt klodset sammenskruede film, der kun reddes fra en decideret dumpekarakter af glimrende skuespil på de fleste af pladserne - især Gyllenhaal er som altid en fornøjelse."
- World War Z
- "Som uforpligtende eskapisme og neglebidende spænding fungerer 'World War Z' upåklageligt."
4
- To the Wonder
- "Filmen er ren form uden skygge af indhold. Opstyltet er ikke ordet."
2
- Safe Haven
- "Da ' Safe Haven' til sidst smider det metafysiske kort oven på sine lommepsykologiske almindeligheder, bliver det hele så flæbende sentimentalt, at man ikke kan gøre andet end at grine. Hvis man da ikke er faldet i søvn forinden."
2
- The Lone Ranger
- "...lider ' The Lone Ranger' af et velkendt Hollywood-syndrom: Der er brugt betydeligt mere tid og flere kræfter i computer-afdelingen end i skrivefasen."
3
- Bon appétit, hr. præsident
- "Selv om undertegnede er meget glad for at se madprogrammer i fjernsynet, nåede jeg ret hurtig mætningspunktet, da ' Bon Appétit, Hr. Præsident' trods al sin snak om udsøgte kvalitetsvarer udelukkende består af tomme kalorier."
2
- After Earth
- "...er nok den ringeste science fiction-film siden Scientology-kvadet ' Battlefield Earth' med John Travolta. Og endnu et eklatant eksempel på, at en kendt skuespiller og et stort budget til specialeffekter ikke gør det alene."
1
- Mama
- "Indpakningen er lækker ( man fornemmer Muschiettis reklamefilmserfaring) og skuespillet glimrende - især de to barneskuespillere gør det troværdigt, men hvor er det dog irriterende, at man stadig ikke har lært det der med, at antydningens kunst ofte er den største."
3
- Player
- "Det bliver mestendels til en gang Klovn Light ( i de bedste øjeblikke) kombineret med gumpetung folkekomedie."
2
- Hyde Park On Hudson
- "...fremstår ... i lange passager som et lidt stivbenet, støvet - og også ret bornert - melodrama, der lægger sig tættere op ad Romanbladet end det skarpsindige, politiske portræt. En forspildt chance."
3
- Hjertets hvisken
- "Alt sammen fint og sødt nok, men bortset fra den for os lidt eksotiske kulisse - en forstad til Tokyo - er det ikke den voldsomme originalitet, der præger ' Hjertets hvisken'..."
3
- The Big Wedding
- "...en masse ' morsomme' optrin og alskens forvekslinger tilsat et par småsjofelheder, som man vist skal være bornert amerikaner for at tage anstød af."
2
- Reality
- "...er afleveret med en nærmest Fellinisk charme og nogle sansemættede miljøskildringer fra Napolis pittoreske folkeliv, der står i skærende kontrast til ' Gomorra's nøgterne, nærmest dokumentariske stil. Og vidner om Garrones spændvidde som filmmager."
4
- No
- "En potentielt god historie, som Pablo Larraín dog taber delvist på jorden ved på paradoksal vis at være både for omstændelig og for indforstået i sin fortælling. Måske fordi den primært er lavet med henblik på et chilensk publikum."
3
- Blodets bånd
- "...det er en både ubehagelig, fremragende og nødvendig film, de to instruktører har lavet."
5
- The Weight of Elephants
- "...der er mange fine enkeltscener undervejs. Men fortællingen er ganske enkelt for stillestående til for alvor at fænge, og den underspillede tone ender derfor med at blive en svaghed frem for en styrke."
4
- Into Darkness: Star Trek - 3 D
- "Tempoet er højt, kulisserne imponerende, og actionscenerne buldrer og brager, som de skal, uden at de velkendte karakterer forsvinder i al rabalderet..."
4
- Into Darkness: Star Trek
- "Tempoet er højt, kulisserne imponerende, og actionscenerne buldrer og brager, som de skal, uden at de velkendte karakterer forsvinder i al rabalderet..."
4
- Dead Man Down
- "...utroligt, at Oplev har sagt ja til at realisere vrøvlet. En mand, der har gode sager som ' Portland', ' Drømmen' og ' To Verdener' på samvittigheden, må da allerede under læsningen have kunnet se, at det her nonsens, der veksler mellem det klichefyldte og det absurde, aldrig nogensinde vil kunne blive til en god film."
2
- Tømmermænd tur-retur
- "Plathederne forsøges overdøvet af spektakulær action, hvilket kun får det til at klinge endnu mere hult. Et gennemgående tema i de tre film er hovedpersonernes manglende evne til at stoppe, mens legen er god. Det gælder nu desværre også serien som helhed."
2
- Only God Forgives
- "Mange vil givetvis finde ' Only God Forgives' ulidelig krukket og selvoptaget, hvilket man egentlig ikke kan fortænke dem i. Undertegnede måtte dog i lange passager overgive sig til den virtuost udførte billed-og lydside ( dette er i høj grad også en film for ørerne), der besidder sin helt egen suggestive kraft."
4
- Spring Breakers
- "...ligner en hiphop-video på overload tilsat en ordentlig dosis ' Scarface', men den distancerede, opulente stil er givetvis tilsigtet og skal nok symbolisere tomheden bag den amerikanske drøm, som der flittigt refereres til. Men den bliver hurtigt lige så enerverende som Skrillex' ledsagende toner."
3