Bo Green Jensen
-
-
- Jeg hedder Ernesto
- "Det er en instruktiv, meget bevægende film, som taler til både børn og voksne."
- One Chance
- "Filmen slipper ret godt fra at veksle mellem skør hverdagshumor og skær romantik. Måske bliver man ikke Paul Potts-fan, men man får en fornemmelse for hans historie."
- Nymphomaniac
- "... en berusende filmoplevelse, rig på konkret og sanselig sex, men med fornemmelsen af et fuldt levet liv, som orienterer sig mod en mening."
- The Spirit of '45
- "Det er stærk politisk filmkunst. Det er hjerteskærende godt, simpelt hen."
- Lovelace
- "Lovelace er en trist biopic og en chance, der ikke bliver grebet."
- The Fifth Estate
- "Det er en lille film med store ambitioner og en række ret gode pointer."
- Mine helte
- "Budskabet bøjes i neon, og følelsen smøres på med en skovl. Dét bliver på alle måder for meget."
- Don Jon
- "... en sjældent pædagogisk komedie."
- Gravity
- "3D-formatet gør hverken fra eller til. Det gør derimod brugen af stilhed og økonomien i følelsesstoffet."
- En nuance af blå
- "'En nuance af blå' er et kærligt misfoster med mange ideer. Det er ikke helt den film, man har håbet, men varmen i stoffet er virkelig nok."
- Tarok
- "Det er en film, der kender sit publikum godt. 'Tarok' flytter ikke filmhistoriske grænser, men den fortæller åbent og godt af et helt ærligt hjerte."
- Frances Ha
- "Filmen er mere et anslag end et forkromet psykologisk portræt. Af samme grund fungerer den helt ubesværet, og så er formen og virkemidlerne valgt med et blik, der gør den til en sanselig delikatesse."
- Thor: The Dark World - 3 D
- "Før kunne man sætte pris på uskylden i 'Spider-Man', selvironien i 'Iron Man' og de dybe retrofarver i 'Captain America'. Nu er alt irrelevant, digital farvelade."
- Thor: The Dark World - 2 D
- "Før kunne man sætte pris på uskylden i 'Spider-Man', selvironien i 'Iron Man' og de dybe retrofarver i 'Captain America'. Nu er alt irrelevant, digital farvelade."
- Carrie
- "Den nye 'Carrie' er værd at se, men den gamle står ret urørligt tilbage."
- The Broken Circle Breakdown
- "Med dette melodramatiske grundmateriale skaber van Groeningen en bevægende film, som rammer tilskueren lige i hjertet."
- About Time
- "Der er dog søde detaljer, og Bill Nighy er uforlignelig som den blide far."
- 2 Guns
- "Hvad der virkelig fungerer, er tonen mellem Washington og Wahlberg, som klæder hinanden og skaber to karismatiske typer."
- Dybet
- "... er god til at skildre Gullis oplevelse af forløbet efter ulykken, hvor omgivelserne betragter ham med undren og skepsis."
- Kvinden i buret
- "... en meget stabil konstruktion. Filmen er fornemt castet og gennemført i alle detaljer."
- Diana
- "'Diana' gør det sobert, men uden særlig gennemslagskraft."
- Mor & søn
- "De rumænske instruktører kan stadig udrette mirakler med sproget og virkeligheden. 'Mor & Søn' er et fornemt bevis."
- White House Down
- "Vist er det superkitsch, men man fornemmer en ærlig kærlighed til skabelonen, som redder 'White House Down' fra at virke lige så bagstræberisk som 'Olympus Has Fallen'."
- Håbets land
- "... der bliver til overflod tydeliggjort og forklaret. Alligevel er det bevægende at følge Yoichi og Izumi, der prøver at skabe et nyt liv som vordende forældre."
- Riddick
- "'Riddick' er for drenge, der vil spejle sig i hårde mænd. Heldigvis har den selvironi. Fans af Diesel vil sætte stor pris på filmen."
- The Butler
- "Som film har 'The Butler' adskillige mangler, men det lykkes indiskutabelt Lee Daniels at levendegøre 50 år af borgerretsbevægelsens historie, så den nærmeste fortid giver mening for generationer, der er født efter 1985."
- Spise sove dø
- "Filmen er ét med sin hovedperson, og den debuterende Nermina Lukac leverer en helt overvældende kraftpræstation."
- Rush
- "... en sober og vellykket film."
- Den store skønhed
- "Man kan indvende, at æstetikken tangerer en visuel barok eller manierisme, som bevidst går efter det storladne udtryk. Det er dog få film, som lykkes så sikkert på så høj en præmis."
- Before Midnight
- "På sin minimalistiske måde er det en af de store amerikanske film i årtier."
- Metéora
- "... en udsøgt græsk egnsret."
- Promised Land
- "Matt Damons eksistentielle krise er fremstillet smukt, og Gus Van Sant skildrer hjertelandets rytme solidarisk, uden at blive overdrevent nostalgisk eller sentimental."
- Sightseers
- "... morsom og gennemført ned i detaljen. Et anarkistisk stykke strikketøj. Der er dog også en faktor af nørdernes hævn, en nævenyttig kvalitet, som giver flere episoder en ubehagelig bismag."
- Elysium
- "... den fint detaljerede begyndelse udarter i et plot, man har set mange gange."
- Pacific Rim - 3 D
- "Filmen skaber sin egen bizarre logik, og på den anden side af absurditeten, når man har vænnet sig til støjen og de overdrevne effekter, er der en særegen, kolossal poesi i historien."
- Pacific Rim - 2 D
- "Filmen skaber sin egen bizarre logik, og på den anden side af absurditeten, når man har vænnet sig til støjen og de overdrevne effekter, er der en særegen, kolossal poesi i historien."
- What Maisie Knew
- "Filmen udmærker sig ved en dyb empati og et realistisk understatement."
- The Wolverine - 3 D
- "Man undrer sig over, hvem der skal se den. Det er for primitivt til den
voksne fan og for voldsomt til de store drenge, som kunne have glæde af
effekterne."
- 3096 dage
- "Det er ikke nogen dårlig film, men den efterlader tilskueren med et stort
"Hvad så?""
- Painless
- "En visuelt gennemført skæbnefortælling, som man følger med
respekt og interesse. Man bliver dog ikke klogere på historien, og filmen
bruger flere steder den politiske faktor som et påskud for at vise absurde
rædsler ..."
- The Wolverine - 2 D
- "Man undrer sig over, hvem der skal se den. Det er for primitivt til den
voksne fan og for voldsomt til de store drenge, som kunne have glæde af
effekterne."
- World War Z
- "Det er spændende, kropsnært og slet ikke dumt."