Den tabte verden
Die abhandene Welt
Den aldrende Paul Kromberger får et chok, da han ved et tilfælde ser et billede på internettet af operasangerinden Catarina Fabiani, som ligner hans afdøde hustru på en prik. Pauls datter, jazzsangerinden Sophie, rejser til New York for at tage kontakt med sin mors dobbeltgænger. Catarina afviser Sophie, men et møde med Catarinas gamle mor bringer Sophie på sporet af en større familiehemmelighed.
Medvirkende
- Sophie
- Katja Riemann
- Caterina Fabiani / Evelyn Kromberger
- Barbara Sukowa
- Paul Kromberger
- Matthias Habich
- Philip
- Robert Seeliger
- Ralf Kromberger
- Gunnar Möller
- Rosa
- Karin Dor
- Georg
- August Zirner
- Florian
- Tom Beck
- Piet
- Arne Jansen
- Sergej Orlov
- Rüdiger Vogler
Bag kameraet
- Instruktion
- Margarethe von Trotta
- Produktion
- Markus Zimmer
- Manuskript
- Margarethe von Trotta
- Fotografi
- Axel Block
- Klip
- Bettina Böhler
- Scenografi
- Volker Schäfer
Fakta
- Genre
- Nøgleord
- Land
- Tyskland
- Produktionsår
- 2015
- Selskab
- Tele München
- Premiere
- 26.11.2015
- Spilletid
- 1t 41m
- Aldersmærkning
-
- Tilladt for alle
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 2.0
- "Von Trotta har lavet en film, der gerne vil fremstå sofistikeret og dyb, men opleves som unødvendigt indviklet og temmelig filmteatralsk." - Kim Skotte
- 2.0
- Berlingske
- 3.0
- "Margarethe von Trottas ambitioner bliver nemlig i længden lidt for teoretiske og prætentiøse. Der er enkelte fascinerende scener undervejs, men der er ikke altid psykologisk belæg for dem." - Jacob Wendt Jensen
- 3.0
- Jyllands-Posten
- 3.0
- "At hun hopper i kanen med operasangerinden Caterina Fabianis agent, fordi han kræver det for at hjælpe hende (!), er mærkværdigt, fordi hun ellers virker så stærk og selvsikker. Og at der ligefrem skulle opstå et kærlighedsforhold, forbliver det rene postulat. Karakterernes indbyrdes relationer synes styret af en manuskriptforfatter og ikke af logik." - Nanna Frank Rasmussen
- 3.0
- Ekstra Bladet
- 2.0
- "...er i det hele taget en lettere uengagerende forestilling, der ofte lader sit plot drukne i informative samtaler. Her skal man som publikum virkelig kæmpe for ikke at slumre hen." - Jacob Ørsted
- 2.0
- Cinemazone
- 2.0
- "Miljøet – det kreative – i de to storbyer, er ligeså overfladisk, som den tomme dialog, selv to verdensstjerner, ikke kan redde hjem." - Uffe Stormgaard
- 2.0
- Ekko
- 4.0
- "Til trods for en uforløst spøgelseshistorie har tyske Margarethe von Trotta lavet endnu et betagende, feministisk melodrama om tabte familieforhold og søgen efter kærlighed." - Anders Højberg Kamp
- 4.0