Elsk mig!
Mal de pierres
Sydfrankrig efter 2. verdenskrig. Gabrielle drømmer om den sande kærlighed. Hendes forældre tror ikke på dens slags pjat og ægter hende bort til den spanske landmand José. På et kursted i Alperne, hvor Gabrielle skal behandles for nyresten, møder hun den sårede krigsveteran André. Gabrielle forelsker sig i soldaten og overvejer, om hun skal forlade sit fornuftsægteskab og stikke af med André.
Medvirkende
- Gabrielle Rabascal
- Marion Cotillard
- André Sauvage
- Louis Garrel
- José Rabascal
- Àlex Brendemühl
- Adèle
- Brigitte Roüan
- Jeannine
- Victoire Du Bois
- Agostine
- Aloïse Sauvage
- Martin
- Daniel Para
- Blaise
- Jihwan Kim
- Marc Rabascal som 14-Ã¥rig
- Victor Quilichini
- Marc Rabascal som 7-Ã¥rig
- Ange Black-Bereyziat
Bag kameraet
- Instruktion
- Nicole Garcia
- Produktion
- Alain Attal
- Manuskript
- Natalie Carter
Jacques Fieschi
Nicole Garcia - Forlæg
- Milena Agus
- Fotografi
- Christophe Beaucarne
- Klip
- Simon Jacquet
- Scenografi
- Arnaud de Moléron
- Musik
- Daniel Pemberton
Fakta
- Land
- Frankrig
- Produktionsår
- 2016
- Selskab
- Les Productions du Trésor
- Premiere
- 27.04.2017
- Spilletid
- 2t 0m
- Aldersmærkning
-
- Tilladt for børn over 11 år
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 3.0
- "Hvad man vil acceptere som selvbedrag i en førstepersons-roman, er virkelig svært at sluge i en 1:1-filmatisering, hvor kameraet selv er fortælleren, et usynligt (men helst ikke utilregneligt) øjenvidne." - Søren Vinterberg
- 3.0
- Berlingske
- 4.0
- "...er en på samme tid svulmende melodramatisk og tankevækkende poetisk fortælling om kærlighedens og længslens kraft, der er stærk nok til at få sindet til at slå kolbøtter, og øjnene til at miste evnen til at se klart." - Louise Kidde Sauntved
- 4.0
- Jyllands-Posten
- 3.0
- "...hverken overrasker eller overbeviser. End ikke Cotillards fine spil er nok til at overbevise om historien, der ikke synes at kunne finde sit fokus." - Katrine Sommer Boysen
- 3.0
- Cinemazone
- 2.0
- "Det store drama har det som oftest bedst fortalt med små armbevægelser, men her svinges der gevaldigt med samtlige lemmer for at få os til at forstå intensiteten i Gabrielles afsavn og lidenskab – og vi mindes blot om netop hvor svær en øvelse et vellykket melodrama egentlig er." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
- 2.0
- Ekko
- 3.0
- "I sidste ende er det dog Marion Cotillard, der ene kvinde driver en ellers tam film frem med sit vedkommende karakterstudie." - Rasmus Stenbæk Iversen
- 3.0