Tilbage til Montauk
Return to Montauk
Den midaldrende forfatter Max Zorn bor i Berlin, men har en kone i New York. Han rejser derover i en uge for at promovere sin seneste roman, hvis handling er inspireret af en lidenskabelig affære, han havde i fiskerbyen Montauk 17 år tidligere. Han opsøger sin gamle flamme, Rebecca, som indvilger i at tilbringe en lørdag med Max i Montauk. Gensynet vækker gamle minder og blandede følelser til live.
Medvirkende
- Max Zorn
- Stellan Skarsgård
- Rebecca
- Nina Hoss
- Rachel
- Bronagh Gallagher
- Walter
- Niels Arestrup
- Clara
- Susanne Wolff
- Jonathan
- Robert Seeliger
- Julia / Receptionist
- Rebecca Knox
- Lindsey
- Isi Laborde-Edozien
- Mark McDonald
- Matthew Sanders
Bag kameraet
- Instruktion
- Volker Schlöndorff
- Manuskript
- Colm Toibin
Volker Schlöndorff - Fotografi
- Jérôme Alméras
- Klip
- Hervé Schneid
- Scenografi
- Sebastian Soukup
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 2.0
- "Henlagt til en smagfuld location og besat med kendte skuespillere, der har følt sig beæret over tilbuddet, men ikke helt har kunne få fyret op under den hellige ild." - Kim Skotte
- 2.0
- Jyllands-Posten
- 3.0
- "Schlöndorff er ikke interesseret i den åbenlyse tiltrækning mellem de to gamle flammer, men det er vanskeligt at se, hvad det så er, der er på spil. Derfor bliver "Tilbage til Montauk" sine fremragende skuespillere og et par enkelte elegante flashbackscener til trods en intellektualiseret og retningsløs melodramatisk affære." - Katrine Sommer Boysen
- 3.0
- Cinemazone
- 4.0
- "Volker Schlöndorff (Bliktrommen) har på medrivende måde valgt at filme i mange nærbilleder, så vi ser den sortklædte Stellan Skarsgårds funklende løgne i hans imponerende mimik og den tyskfødte lyse skuespiller Nina Hoss med blanke øjne og katteagtige udtryk af et skrøbeligt jeg. Det er inderlighed på højt plan spillet af begge ..." - Steen Balle
- 4.0
- Ekko
- 3.0
- "I filmens første halvdel opbygger Schlöndorff en vis forventning om noget ganske særligt eller en afgørende begivenhed i Max og Rebeccas forliste forhold. Men i stedet for at folde den del ud, lukker filmen sig om sig selv og ender fladt, skuffende og ubeslutsomt." - Rasmus Stenbæk Iversen
- 3.0