Gloria Bell
Den frisindede Gloria er i halvtredserne og har været fraskilt i knapt ti år. Hun lever en travl
hverdag og bruger sine aftener på at danse og møde mennesker på L.A.'s natklubber. En aften
møder hun den nyligt fraskilte Arnold. De indleder hurtigt en romance og begynder at date, men der går ikke længe, før begge parters privatliv og fortid skaber problemer i det nye forhold.
Medvirkende
- Gloria
- Julianne Moore
- Jeremy
- Sean Astin
- Peter
- Michael Cera
- Veronica
- Alanna Ubach
- Arnold
- John Turturro
- Dustin
- Brad Garrett
- Virginia
- Cassi Thomson
Bag kameraet
- Instruktion
- Sebastián Lelio
- Produktion
- Sebastián Lelio
Juan de Dios Larraín
Pablo Larraín - Manuskript
- Sebastián Lelio
- Fotografi
- Natasha Braier
- Klip
- Soledad Salfate
- Scenografi
- Shannon Walsh
- Musik
- Matthew Herbert
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 4.0
- " Julianne Moore indtager stort set hvert eneste billede i filmen. Med en sitrende desperation i det optimistiske blik foran nye eventyr og med en piblende sorg i mundvigen, når hun smiler ad sine børns afvisninger. Og med ulmende lidenskab under missende mistro, når hun møder fraskilte Arnold (John Turturro)." - Joakim Grundahl
- 4.0
- Berlingske
- 4.0
- "Sebastián Lelio er en mester til at fortælle historier om kvinder, der elsker, og som er stærke og sårbare og helt sig selv. Se den med din datter eller med din næste voksendate!" - Stephanie Caruana
- 4.0
- Jyllands-Posten
- 4.0
- "Lelio lader fortællingen om Gloria flyde frit og uforceret. Tonen er let, og filmen changerer mellem det komiske og det tragiske uden at miste troværdighed, og det er ikke mindst Moores fortjeneste, for på samme måde som García i originalversionen lykkes det hende at gøre Gloria til et helt vidunderligt bekendtskab." - Katrine Sommer Boysen
- 4.0
- Weekendavisen
- "Moore og Turturro fungerer fint sammen. Et mislykket parophold (nu i Las Vegas) og en surrealistisk paintball-vendetta virker efter hensigten. Den arrede grundstemning er bevaret, og filmen siger gode ting om aldersdiskriminering. Alligevel føles det ikke som verdens vigtigste remake." - Bo Green Jensen
- Ekko
- 4.0
- "Lelio balancerer hele tiden tæt på den soapede telenovela med dens særlige latinamerikanske sensibilitet baseret på konflikt og affekt, glamour og maskespil. Han knuger de store følelser ind mod brystet, som Douglas Sirk gjorde i 50ernes amerikanske mainstreamfilm som Magnificent Obsession og Written on the Wind." - Michael Bo
- 4.0
- Soundvenue
- 3.0
- "...skal stå på egne ben, og de når hverken bemærkelsesværdige højdepunkter eller nye dybder om det stille liv, som det leves. Filmen er lidt som de disconumre fra 1970erne, som Gloria så godt kan lide at danse til: Søde og muntre, men uden større klangbund." - Majken Eliasen
- 3.0