The Man Who Sold His Skin
Play
3.8
Stem

The Man Who Sold His Skin

Syriske Sam Ali flygter til Libanon for at undslippe borgerkrigen i hjemlandet. For at kunne rejse til Europa og leve med sit livs kærlighed, accepterer han at lade sin ryg tatovere af en af verdens mest banebrydende samtidskunstner. Men Sam må snart indse, at det at omdanne sin egen krop til et prestigefyldt kunstværk kan betyde alt andet end friheden.

The Man Who Sold His Skin

Medvirkende

Sam Ali
Yahya Mahayni
Abeer
Dea Liane
Jeffrey Godefroi
Koen De Bouw
Soraya Waldy
Monica Bellucci

Bag kameraet

Instruktion
Kaouther Ben Hania
Manuskript
Kaouther Ben Hania
Fotografi
Christopher Aoun
Musik
Amin Bouhafa

Fakta

Genre
Land
Frankrig
Produktionsår
2020
Premiere
12.08.2021
Spilletid
1t 44m

Medieanmeldelser

    • PolitikenPolitiken
    • 3.0
    • "...Filmen er på papiret superinteressant, men på lærredet ender den som en lille fiks illustration af en god idé." - Joakim Grundahl
    • 3.0
    • BerlingskeBerlingske
    • 4.0
    • "...er til tider noget ujævn i tone og tempo. Alligevel er den meget seværdig og har interessante perspektiver på dem, der har, og dem, der vil have, kunstens kynisme og flygtningedebatten i det hele taget. Også selv om man måske mere bliver ramt i hjernen end i hjertet." - Thomas Brunstrøm
    • 4.0
    • Jyllands-PostenJyllands-Posten
    • 4.0
    • "...der er substans i budskabet. Nemlig paradokset, at det er lettere at være en handelsvare end et menneske, når det gælder den fri bevægelighed i verden." - Jacob Wendt Jensen
    • 4.0
    • EkkoEkko
    • 3.0
    • "Satiren over kunstverdenens millionomsætning af varm luft er set skarpere i Ruben Östlunds The Square og sjovere i Dan Gilroys spredehaglskomedie Velvet Buzzsaw. Alligevel løber en berettiget indignation over den vestlige elites iltknappe osteklokke gennem The Man Who Sold His Skin." - Niels Jakob Kyhl Jørgensen
    • 3.0
    • SoundvenueSoundvenue
    • 5.0
    • "Filmen balancerer sikkert mellem de komiske absurditeter og et kropsligt ubehag over den voksende fremmedgørelse over for mennesker. Den er larmende aktuel, og selvom fortællingen tenderer det spekulative, tegner den et stærkt billede af en skræmmende nær-dystopi." - Lise Stenbæksgaard
    • 5.0

Brugeranmeldelser


Se også