Candyman
Efter billedkunstneren Anthony McCoy er flyttet ind i en lejlighed i Chicago-bydelen Cabrini begynder han at undersøge de makabre detaljer om legenden Candyman, en brutal morder, der hjemsøgte et boligkompleks i Cabrini. I sin ihærdige søgen åbner Anthony uvidende en dør til en kompleks fortid, der spiller puds med hans egen fornuft.
Medvirkende
- Anthony McCoy
- Yahya Abdul-Mateen II
- Brianna Cartwright
- Teyonah Parris
- Troy Cartwright
- Nathan Stewart-Jarrett
- William Burke
- Colman Domingo
- Grady Cartwright
- Kyle Kaminsky
Bag kameraet
- Instruktion
- Nia DaCosta
- Produktion
- Jordan Peele
Win Rosenfeld - Manuskript
- Nia DaCosta
Jordan Peele
Win Rosenfeld - Fotografi
- John Guleserian
- Klip
- Catrin Hedström
- Musik
- Robert Aiki Aubrey Lowe
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 4.0
- "Det er et grundigt udtænkt plot flettet med barberbladsskarpe budskaber, men måske er Peeles greb ved at blive lidt stift? Det er stadig medrivende i en effektiv gyserfortælling, og gru og gore er fremragende formidlet i timing og visuelle effekter." - Joakim Grundahl
- 4.0
- Berlingske
- 3.0
- "Som en tidsåndens artefakt er det ikke uinteressant, men det modvirker ikke, at man glider gabende ned i biografstolen under den identitetspolitiske belæring." - Kristian Lindberg
- 3.0
- Jyllands-Posten
- 4.0
- "Moralen står soleklart, når Candyman svinger kødkrogen for enden af armen: Man kan og må ikke overskrive de udstødtes historie. Den skal mindes og fortælles i al sin gru, for at historiens ofre ikke har været spildte. Det er et vægtigt budskab i en skrækfilm, og det spilles og instrueres hjem med fin fornemmelse for genrens muligheder." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
- 4.0
- Information
- "Indimellem virker det dog, som om DaCosta glemmer, at Candyman er en gyserfilm, der helst skal skræmme publikum, og hun forvandler sig til en aktivist, som vil fortælle os, hvor forfærdeligt hvide mennesker har behandlet sorte gennem tiden." - Christian Monggaard
- Ekko
- 3.0
- "I den nye film er Candyman reduceret til bøhmand, der bare slår dem ihjel, som siger hans navn fem gange, mens de kigger i et spejl. Derfor kniber det med at løfte historien fra at handle om den individuelle skæbne til at være en del af en større tematik." - Claus Nygaard Petersen
- 3.0
- Soundvenue
- 3.0
- "...skruer op for samfundskritikken og sætter ord og billeder på mange af tidens aktuelle problematikker. Men filmen rammer også alt for mange forudsigelige tangenter og mangler i høj grad det indtagende vanvid, der er så hypnotiserende i film som ’Us’ og ’Get Out’." - Alexander Grevy
- 3.0