After Midnight
Dopo mezzanotte
Stumfilm og kokken Amanda er Martinos to store lidenskaber i livet, men han har kun åbent erklæret sin kærlighed til filmen. Han både arbejder og bor på det italienske filmmuseum, og da Amanda kommer i alvorlige problemer gemmer hun sig ved et tilfælde i den store bygning. Det giver Martino en enestående mulighed.
Medvirkende
- Martino
- Giorgio Pasotti
- Amanda
- Francesca Inaudi
- The Angel of Falchera
- Fabio Troiano
- Barbara
- Francesca Picozza
- Fortæller
- Silvio Orlando
- Martinos bedstefar
- Pietro Eandi
- Bruno
- Giampiero Perone
- Fast food-restaurantejer
- Andrea Romero
- Maurizio
- Maurizio Vaiana
- Bandemedlem
- Francesco D'Alessio
Bag kameraet
- Instruktion
- Davide Ferrario
- Produktion
- Davide Ferrario
- Manuskript
- Davide Ferrario
- Fotografi
- Dante Cecchin
- Klip
- Claudio Cormio
- Scenografi
- Francesca Bocca
- Musik
- Daniele Sepe
Fakta
- Land
- Italien
- Produktionsår
- 2004
- Selskab
- Yume Pictures
- Premiere
- 25.11.2005
- Spilletid
- 1t 32m
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 4.0
- "Den drømmendenattestemning besidder en smuk poetisk kvalitet, og da historien er godt skruet sammen, er der god grund til at søge tilflugt i biografen for en stund." - Erik Jensen
- 4.0
- Berlingske
- 2.0
- "...er ikke en film, man bliver berørt af, men kun en man kan kigge distanceret på." - Ann Lind Andersen
- 2.0
- Jyllands-Posten
- 4.0
- "...én lang hyldest til den syvende kunstart, og filmens mandlige hovedperson er meget passende nattevagt i Torinos vartegn, det gigantiske filmmuseum Mole Antonelliana." - Kim Foss
- 4.0
- Information
- "Historien er mere dansende støv end substans, men som filmfan hygger man sig i den visuelle hyldest til gamle klassikere." - Eva Novrup Redvall
- Ekstra Bladet
- 4.0
- "Historien virker indimellem lidt konstrueret, men Farrario har et godt blik for stedernes magi..." - Henrik Queitsch
- 4.0
- B.T.
- 4.0
- "...en stemningsfuld lille film, som på en original måde og rørende måde blander sort-hvid nostalgi med moderne storby-rådvildhed." - Birgitte Grue
- 4.0
- Cinemazone
- 3.0
- "Hovedpersonerne ligger på grænsen til postulatet, komikken bliver lidt for insisterende og udfaldet slet ikke så medrivende som filmens egen begejstring..." - Kasper Christoffer Larsen
- 3.0