Min Søn
Mon fils à moi
Juliens far er en travl akademiker og moren hjemmegående. Tilsyneladende er alt, som det skal være i det pæne, lille hjem. Men kun tilsyneladende - for moren er både dominerende og strid over for den lille dreng. Da storesøsteren flytter hjemmefra, bliver situationen kun værre. En konfrontation er uundgåelig.
Medvirkende
- Mor
- Nathalie Baye
- Far
- Olivier Gourmet
- Bedstemor
- Emmanuelle Riva
- Julien
- Victor Sévaux
- Suzanne
- Marie Kremer
- La proviseur
- Michèle Moretti
- Alice
- Valentine Stach
- La pâtissière
- Nicole Gros
- Copain Julien 1
- Maxime Monsimier
Bag kameraet
- Instruktion
- Martial Fougeron
- Produktion
- Pascal Caucheteux
Frédéric Niedermayer - Manuskript
- Florence Eliakim
Martial Fougeron - Fotografi
- Giorgos Arvanitis
- Klip
- Laurence Briaud
- Scenografi
- Éric Barboza
Fakta
- Genre
- Nøgleord
- Land
- Frankrig
- Produktionsår
- 2006
- Selskab
- Moby Dick Films
- Premiere
- 12.10.2007
- Spilletid
- 1t 19m
Medieanmeldelser
-
- Politiken
- 3.0
- "Takket være Nathalie Baye, Olivier Gourmet og Victor Sevaux som sønnen Julien holder filmen absolut et seriøst niveau, men slutfacit bliver en hermetisk casestory snarere end et dramatisk kammerspil." - Kim Skotte
- 3.0
- Berlingske
- 4.0
- "...et klaustrofobisk og nerve-tærende familiedrama – nærmest fortalt som en collage – som man går fra både irriteret og fascineret. Bestemt ikke en film for folk med stærke moderbindinger." - Ann Lind Andersen
- 4.0
- Weekendavisen
- "Baye tager en stor tur i hovedrollen, og som tilskuer føler man drengens afmagt. Der er dog ingen ægte resonans i filmen, som ender med at virke kold." - Bo Green Jensen
- Information
- "Den tørre stil, med mange billeder af familien indrammet af dør- og vindueskarme, skaber desværre en afstand, som gør det svært at engagere sig for alvor i den noget ensporede historie om moder-uhyret og hendes stakkels søn. Men dygtigt og konsekvent gennemført er den." - Morten Piil
- Ekstra Bladet
- 3.0
- "...hystadens opførsel virker ofte underligt umotiveret, og flere kærlige træk havde gjort hende mere fascinerende og frastødende." - Peter Albrechtsen
- 3.0