Snoot Entertainment - The Greatest Movie Ever Sold
3.3
Stem

The Greatest Movie Ever Sold

Kan man finansiere en dokumentarfilm udelukkende med 'product placement' - altså mere eller mindre skjult reklame? Instruktøren Morgan Spurlock sætter sig for at gøre forsøget. Med et kamera i hælene jagter han sponsorer, der er villige til at betale for at få deres varer eksponeret i filmen. Dermed får han et sjældent indblik i de hemmelige marketing-mekanismer, som styrer underholdningsbranchen.

Snoot Entertainment - The Greatest Movie Ever Sold


Medieanmeldelser

    • PolitikenPolitiken
    • 4.0
    • "...er skarpt tænkt og så vittig, at man må klukke tit og ofte, selv om filmen qua sit projekt retfærdigvis må siges at være noget enstrenget, og Spurlocks egen rolle en gang imellem er grænsende til det kokette." - Kim Skotte
    • 4.0
    • BerlingskeBerlingske
    • 4.0
    • "...giver et underholdende og til tider skræmmende indblik i en verden, hvor manuskriptændringer, så replikkerne passer til produkterne, kun er toppen af isbjerget." - Louise Kidde Sauntved
    • 4.0
    • Jyllands-PostenJyllands-Posten
    • 4.0
    • "Ofte er det ganske underholdende, ligesom mange af de medvirkende - Quentin Tarantino, Donald Trump og sprogforskeren Noam Chomsky er nogle af de mere spektakulære - får afleveret herlige historier eller replikker." - Jakob Levinsen
    • 4.0
    • InformationInformation
    • "Men han får trods alt på en morsom og letfordøjelig facon belyst en praksis, som konstant udfordrer, hvordan man laver film og tv, også i Danmark." - Christian Monggaard
    • Cinemazone
    • 3.0
    • "Spurlocks satire over en branche, der ellers godt kunne trænge til at blive gået efter i de moralske kroge, bliver slatten, fordi han er for sent ude og ikke tør gå linen ud." - Mikkel Kofoed
    • 3.0

Brugeranmeldelser

    • Lovemovies
    • 3.0
    • Formidabel!
      En fantastisk morsom film med et godt budskab!

      /Martin
    • 3.0

Se også