Weekendavisen

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • KinamandKinamand
    • "...den er lavmælt, næsten minimalistisk, men den kan ikke finde ud af at gennemføre sin stil." - -
    • Unge AndersenUnge Andersen
    • "Det er i trekantsdramaet mellem rektor Meisling, plejebarnet Lille Tuk og H.C. Andersen, at filmen skal finde sit liv og også gør det et godt stykke af vejen..." - Synne Rifbjerg
    • NordkraftNordkraft
    • "Man keder sig aldrig i de godt to timer filmen varer, og man bliver heller ikke træt af det flimrende udtryk, så balancen er i orden." - Nikolaj M. Lassen
    • RobotterRobotter
    • "...er en hyldest til opfindsomheden og fantasien, og så er det jo skønt, at filmen i sig selv lever op til de idealer." - Klaus Wivel
    • Der UntergangDer Untergang
    • "Der mangler noget i denne film, en bredere historisk sammenhæng, en bedre afbalancering af de lidelser, den tyske civilbefolkning blev påført i krigens sidste år..." - Ulrik Høy
    • SpringetSpringet
    • "Et overraskende - og ret usandsynligt - twist i plottet hen imod slutningen får historien til at gå op som en perfekt kabale, men efterlader også tilskueren med følelsen af, at blive påduttet den velmenende pointe, at vi skal leve livet for fuld kraft, før det er for sent." - Nikolaj M. Lassen
    • BaglandBagland
    • "Anders Gustafsson har skabt en fin og nuanceret film, som kan ses uanset, hvor gammel man er." - Bo Green Jensen
    • ReconstructionReconstruction
    • "Af og til fylder formen og stilen så meget, at motivet i midten næsten forsvinder, men stoffet sætter sin vilje igennem med betydelig fascinationskraft." - Bo Green Jensen
    • Alien vs. PredatorAlien vs. Predator
    • "Der er hældt forbavsende mange ideer i den mekaniske konstruktion, som dog degenerer til ordinært platformspil, da publikum er sat ind i konceptet." - Bo Green Jensen
    • RayRay
    • "Selvom filmen ikke helt besidder den soul, som Ray repræsenterede, så er den spændende og fascinerende." - Nikolaj M. Lassen
    • The ForgottenThe Forgotten
    • "Den ligger midt mellem sci-fi og horror, men henter sine mest skræmmende billeder i virkeligheden, som skildres med relativ realisme." - Bo Green Jensen
    • Dear WendyDear Wendy
    • "Dear Wendy er mindre søgt end den lyder. Triers idé er måske ikke dyb, men den er skarp og ren og får lov at blive stående, mens Vinterberg iscenesætter de unge fredløses famlen." - Bo Green Jensen
    • BrødreBrødre
    • "DEN første time af Brødre er bedst. Her er de operastore følelser forankret i en bund af rolig sædeskildring med mange fine autentiske detaljer..." - Bo Green Jensen
    • AnklagetAnklaget
    • "Det er en skarp og særdeles seværdig problemfilm, som klipperen Jacob Thuesen har valgt at debutere som instruktør med." - Bo Green Jensen
    • The AviatorThe Aviator
    • "Mann og Scorsese har sammen skabt en slags popcornsudgave af Citizen Kane. Det er slet ingen ringe bedrift." - Bo Green Jensen
    • HeavenHeaven
    • "Man skal...se denne film for ideen, for en veloplagt begyndelse og for en slutning rig på ren poesi. Stoffet i midten er mindre spændende. Derfor føles Heaven spinkel som helhed." - Bo Green Jensen
    • Kill Bill Volume OneKill Bill Volume One
    • "...årtiets hidtil hårdeste og hurtigste actionfilm, surrealistisk voldunderholdning med en mørk understrøm af noget mere substantielt..." - Bo Green Jensen
    • CloserCloser
    • "Filmen er velspillet, men også en anelse preciøs og mærkbart tilfreds med sin misantropi." - Bo Green Jensen
    • ReflexReflex
    • "...der er ikke meget at komme efter i 11:14, en film der kun lever i kraft af sin tekniske snilde og sit imponerende nørdede detaljerytteri." - Nikolaj M. Lassen
    • The Phantom of the OperaThe Phantom of the Opera
    • "Naturligvis skal De se den, hvis De tændte på sceneversionen. Nej-sigerne kan godt blive hjemme. Det er ikke en film, som rekrutterer nye operaelskere." - Bo Green Jensen