Weekendavisen
-
-
- All Good Children
- "Den er i bund og grund sin egen film og bestemt værd at stifte bekendtskab med, hvis man søger en kunst, der er sær og unik." - Bo Green Jensen
- Midnight in Paris
- "Midnight in Paris er let og bittersød. I vid udstrækning skriver plottet sig selv. Filmen løber dog tør for ideer, da tanken om en dobbelt nostalgi er præsenteret." - Bo Green Jensen
- Waste Land
- "...filmen fungerer som arbejdsportræt. Som dokumentar er den dog nærmest at finde i gråzonen mellem kitsch og problemfilm." - Bo Green Jensen
- I dine hænder
- "Man skuffes derfor på flere niveauer og kan næsten høre, hvordan der bliver sat kryds på listen med vigtige emner." - Bo Green Jensen
- Julie
- "Birgitte Hjort Sørensen er meget overbevisende. Linda Wendel konsoliderer sin status som dansk indie-dronning." - Bo Green Jensen
- Limitless
- "Limitless er en kulørt, men medrivende historie, som ryster flere gode grundformler sammen." - Bo Green Jensen
- Get Low
- "Amanda Seyfrieds røde kappe er en tæt farveplet, som samler historien og giver den fokus. Det er afgjort ikke udødelig filmkunst, men værd at se for spillerne og atmosfæren." - Bo Green Jensen
- Io sono l'amore
- "Skønt værket kammer over, er Io sono l 'amore et eksempel på, at der også i skabelonernes tid laves rigtige film i Europa." - Bo Green Jensen
- Fair Game
- "Der tages drabelige tilløb, men Fair Game kommer aldrig op at flyve. Den kan udmærket ses som et mentalt pejlemærke for stemningen i Obamas USA. Til nød også som en historisk fodnote. Men betragtet som thriller, skuffer den fælt." - Bo Green Jensen
- Robin Hood
- "Der er dømt riddertid med stort R, men filmen begynder med flimrende natbilleder af de jagende skovbørn i Sherwood. Man er aldrig ganske sikker på, hvordan denne film vil dreje legenden. På den måde bliver Ridley Scotts Robin Hood en stærk og betimelig genfortælling af den gamle historie..." - Bo Green Jensen
- Spioner dør ved daggry
- "Timothy Dalton er både pæn og adræt, men man fristes mest af alt til at sige, at han ser flink ud - Ian Fleming ville formentlig rotere i sin grav ved tanken om en flink Bond." - -
- Agent 007 i skudlinien
- "Selvfølgelig er det utopisk at håbe på at filmen bliver en fiasko. Selv om 'A View to a Kill' må være den dårligste Bond-film nogensinde, er der ingen grund til at tro, at folk vil undlade at se den." - -
- Edge of Darkness
- "...en udmærket thriller, klar i konstruktionen og med en underliggende politisk dagsorden, som ikke virker bagstræberisk eller opportunistisk." - Bo Green Jensen
- Precious
- "Men ligesom den imiterede analfabetisme i romanforlægget af Sapphire, bliver filmens virkemidler igen og igen overdrevet, så man begynder at blokere og ender med at stå fuldstændig af." - Bo Green Jensen
- In the Loop
- "Handlingen hamrer afsted i et vildt opskruet tempo, dialogen er spøkket med brilliante oneliners og skuespillerne ligner noget fra virkeligheden mere, mere end hvis det var en ren Hollywoodproduktion." - Nikolaj M. Lassen
- Shutter Island
- "Scorsese instruerer med en klinisk præcision og kender ned i detaljen effekten af hvert eneste stilgreb og æstetiske valg." - Bo Green Jensen
- The Road
- "Filmen giver en fornemmelse af, hvordan den ødelagte verden vil føles, men savner bogens bibelske skær." - Bo Green Jensen
- Camino
- ",,, for lang og kan ikke sige sig helt fri for at dvæle ved de æstetiske sidder af det mulige martyrium, men den er også smuk og velkomponeret." - Bo Green Jensen
0
- Sherlock Holmes
- "Det er ikke Sherlock Holmes ifølge Doyle, men det er energisk, godt tænkt, let i tonen og trods alt nostalgisk på samme proaktive måde som en tidlig Indiana Jones-film." - Bo Green Jensen
0
- L. A. Gigolo
- "...ikke meget andet at hente i L.A. Gigilo end gennemkendte Hollywood-tricks og lækre billeder af glatte kroppe." - Nikolaj M. Lassen
- Bronson
- "Den er skræmmende sikkert instrueret, forrrygende spillet og original og overraskende i sin tilgang til stoffet." - Nikolaj M. Lassen
- Sommerfrokost i Rom
- "...en gennemført bagatel, der dvæler ved flygtige stemninger og holder igen med den situationskomik, der kunne være kommet ud af materialet." - Bo Green Jensen